8 Kasım 2011 Salı

Yetiştirdiğim en iyi nişancı vurdu beni


"ben seni hep sevgilim ben seni hep
yüzünden geçen dalgalardan okudum.
ellerine sevgi okudum gözlerine şefkat okudum
annen seni inkar etmişti
aldım etime dokudum." - Birhan Keskin

"dürtme içimdeki narı,
üzerimde beyaz gömlek var." - Birhan Keskin


En iyi aşk şiirleri, içerisinde aşk sözcüğünü barındırmayanlardır. Ucuza kaçmaktır "Seni seviyorum" demek. İçerisinde duygu barındırmaz, illaki söyleyenin yüzünü görmek gerekir, sözcüklerin yüzünde bıraktığı izleri, hissin varlığını sınamak gerekir. Haraç mezat satılmaz özden çıkan sözler.
Kazanılan mağlubiyetlere sahip çıkabilmekte yatar bilgelik. Ayrılık, kuvvetlendirir birliktelikleri. Bir şeyin yokluğunu bilmeden varlığına değer biçemezsiniz. Bilgelik, varlık ile sınanmaz, yokluğa tahammül edememektir bütün yok olmaların nedeni. Ayrılığa varmadan, aşka varamazsınız.

Aşkın ilk evresi rüyadır, sonrası hayal. Rüyadan uyandığınızda, hayalini kurmaya başlarsınız. Elinizden, gözünüzden, havadan, sudan bağımsızdır rüyalar. Maşuka iş düşmez aşk kalbe girdiğinde. Bir hayale tutunmak ancak erbabının işidir.

"yetiştirdiğim en iyi nişancı vurdu beni." - Birhan Keskin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder