16 Haziran 2014 Pazartesi

The Secret Life of Walter Mitty / Küçük Parçaların Birleşmesi


The Secret Life of Walter Mitty, Ben Stiller'ın ilk yönetmenlik deneyimi değil, ancak en çok sevdiğim filmlerinden biri oldu. Konu çok çok basit ancak anlatımdaki ahenk müthiş. Konuyu anlatmayacağım ama izlemenizi tavsiye ederim.

Bir oluşumun bir çok alt parçası vardır. Bu örnekte neticede bir film var ancak filmi izlenebilir kılan oyuncular, yönetmenler, görsel öğeler, müzik, sahneler, tasarım ve bunları tek bir hareketmiş gibi algılatan montaj safhası. Filmin çok sağlam bir senaryo üzerine kurulmadığından etkileyiciliği az olacaktır, ancak bir filmi eleştirirken asla tek bir konuya bağlı kalmadan eleştirmeniz gerekir. Yoksa bakış açınız eksiktir ve yanlış yorumlarsınız. Bu filmi muhakkak grafikerler, yazılımcılar ve analistler izlemeli diye düşünüyorum, alakasız gibi görünse de bir takım olmanın neticesini idrak için faydalı olacaktır. Neticede iyi bir film ortaya çıkmış.

Müziklerini çok beğendim, doğa manzarları güzeldi ancak grafik tasarımını daha çok beğendim, senaryonun eksikliğine rağmen akıcılığı ve arada boşluk hissettirmemesi başarılıydı, Sean Penn'in kısacık görünüp büyük bir ağırlık hissettirmesi senaryonun başarılı olduğuna işaret ediyor bence.

Yazılıma referans verdim ya, ahenkten bahsettim, neden?
Yazılım dediğimiz şey ürünler üretmektir, film üretmek gibi ve bir kişinin başarısı asla yeterli değildir. Koltuğumu sallayan bir arkadaş "Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." demiş, ne kadar doğru ve yerinde bir tespit. Güzel neticeler, güzel insanların bir araya gelmesiyle mümkün olabilir, ancak güzellik kişiliklerde olduğu kadar işini doğru şekilde yapmakla da çokça alakalıdır. Grafik, Analiz, Yazılım ve Yönetim ahenk içinde olmadığı, aynı ritmi tutturamadığı müddetçe güzel netice vermez, çünkü aynı heyecanı taşıyan kimseler beraber mutlu olurlar ve aynı hüznü paylaşan kimseler bir takım olabilirler. Eğer ki parçalardan biri işini eksik yaparsa eksik parça sırıtır ve ürün yetersiz görülür.

Senaryosu hatalı, görsel yanlışları olan, oyunculukları amatör, müziği alakasız, yönetimi kötü bir filmi kim izlemek ister?

Son söz olarak; bu filmi fırsat bulduğunuzda izleyin efendim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder