4 Eylül 2016 Pazar

Şiirler - 2

- İsimsiz -

Kendini tutarsın ya ağlamamak için
Bastırırsın gözyaşlarını göz kapaklarınla
dudağın düştükçe ağırlaşırsın ya
nefesini tutarsın hıçkırmamak için
bir deprem beklersin sesini yutması için
kaybolmak belki de bir anlığına
yol almak istersin gidecek yerin olmadığı halde
unutmayı böylesine kendini kaybettiğini
yağmur gibi düşmek istersin yanaklarından
sessizce, damla damla
bütün olmak yerine
parçalanmak daha kolay gelir ya

Böyle tuttum seni içimde
ne daha azı ne de fazlası


- İsimsiz -

Hüznü arıyor gibiyiz
zamanı öteleyerek kaçıyoruz her şeyden
Kaderi kendimizin yazdığı yanılgısıyla inanıyoruz Tanrı'ya
Kim ne anlatsa zaten biliyoruz, dinlemiyoruz söylenenleri

Şu vakitten sonra gel demeyeceğim sana
ben çoktandır sendeyim
farkında değilsin yalnızca
kulağına fısıldayan rüzgarın ben olduğumun
Sana varmışım kalmışım yol yorgunluğuyla
Gözlerini kapatsan göreceksin beni
her şey bu kadar basit aslında.

Gün ortasında güneşi bekler gibiyim.


- İsimsiz -

İnandıklarımdan ne kalmışsa bugün
gördüklerimden yaşadıklarımdan
eksilmiş sözcüklerimden ne kalmışsa
Kendimden payıma düşen ne varsa
artık senindir
İyi bak bana
Sev beni
Bil ki yaratılmışım
Yaratamam yokluğundan seni
Sev benden geriye ne kaldıysa
Bir çocuğun saçlarını okşar gibi
Sevdiğin bir şarkıya eşlik eder gibi


- İsimsiz -

En kuytu yerimden alev aldım
ve örttüm bütün sözcüklerimi üzerine
İçerde bir yanardağdım
Herşeyden önce kendimi yaktım.


- İsimsiz -

Ne zaman bir kalem alsam elime
Seni yazasım gelir durmaksızın
Belirir yüzün kağıtın orta yerinde
Dokunurum kirpiklerine utanmaksızın

- İsimsiz -

Sana döner olanca derdim
Her şeyin sorumlusu sensindir sonunda
Paçalarımı ıslatmayı bekleyen kaldırımdaki çatlak
senin yüzünden


- İsimsiz -

Bir bir anlatsam sana
Karıştırsam aklını
Sol cebimdekileri göstersem
merak edersin sağ cebimdekileri

Hep önemlidir
Asla varamayacağın bir şehrin
bilmediğin sokakları
Ayağının altındaki zaman
ve misket çukurları
İlk aşkın
İlk kırılan dişin
İlk yitirişin sevdiğin insanları
anlatsam anlar mısın?
Sol cebimde misketlerim
Sağ cebimde çukurları.


- İsimsiz -

Kanatlarına takılır narin bir güvercinin
Bir çift göze hapsolmuş özgürlük sancısı
Boş bir bavul, rengi solmuş iskarpin
Nereye gitse kulağında zincirlerin yankısı

- İsimsiz -

Ne bitmez bir lügatmış ki gözlerin
Ezber edeyim derken hülyaya daldım
Mealin meçhul, Lalin matemi sözcüklerin
Öyle bir sustun ki pejmurde kaldım.

Dimağımın durduğu bir sefil akşamda
Hayalinde cana geldi meftun olan sözlerim
Güftesi dilsizliğim, bestesi sessizliğim
Didarına hasret sabahsız kaldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder